MARDİN NUSAYBİN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ümit ÇETİN ve şube müdürlerimiz, PIRLS 2021 (Uluslararası Okuma Becerileri Gelişim Araştırması) Ülkemizi Temsil Edecek Olan Okullarımızı Ziyaret Ettiler.

İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ümit ÇETİN ve şube müdürlerimiz, PIRLS 2021 (Uluslararası Okuma Becerileri Gelişim Araştırması) Ülkemizi Temsil Edecek Olan Okullarımızı Ziyaret Ettiler.

Kaymakamımız/Belediye Başkan Vekili Sayın Emre YALÇIN'ın desteğiyle, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ümit ÇETİN ve şube müdürlerimiz, PIRLS 2021 (Uluslararası Okuma Becerileri Gelişim Araştırması) kapsamında ülkemizi temsil edecek olan Kaymakam Bülent Pekdemir İlkokulu ve Yıldırım İlkokulu öğrencilerimize okuma seti, tişört, şapka ve ayakkabı takdim ettiler.

ÇETİN, Ülkemizi PIRLS 2021'de en iyi şekilde temsil edecek ve güzel başarılara imza atacaklarına inandığımız öğrencilerimize bu süreçte her türlü kaynak konusunda destek olacaklarını belirterek, başarılar diledi.

Desteklerini esirgemeyen Kaymakamımız/Belediye Başkan Vekili  Sayın Emre YALÇIN'a ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ümit ÇETİN'e öğrencilerimiz adına teşekkür ederiz.

 PIRLS Nedir?

Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması? PIRLS ülkemizin de üyesi olduğu Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu-IEA tarafından 5 yıllık döngülerle yapılan bir tarama araştırmasıdır.

PIRLS Araştırmasının Amacı:

PIRLS, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin farklı metin türlerine göre okuduğunu anlama becerilerini ve okuma alışkanlıklarını ortaya koymayı hedeflemektedir.  Bunun için öğrencilerin okuma becerilerini belirlemek için bilişsel testler ile öğrencilerin bu becerilerini etkileyen faktörleri belirleyebilmek amacıyla okul, öğretmen, öğrenci ve veli anketleri uygulanmaktadır.

Hedef Kitlesi ve Örneklem:

Uygulamanın hedef kitlesi örgün eğitime devam eden 4. sınıf öğrencileridir. PIRLS araştırmasına katılacak örneklemin belirlenmesi iki aşamalı küme örneklem seçimine göre yapılmaktadır. İlk aşamada uygulamaya katılacak okullar seçkisiz yöntemle belirlenmektedir. İkinci aşamada ise seçilen okullardaki uygulamaya katılacak 4. sınıf şubesi seçkisiz yöntemle seçilmektedir. Uygulamaya katılan tüm ülkelerin örneklemi Uluslararası Merkez tarafından belirlenmektedir.

Kapsamı:

PIRLS araştırmasında öğrencilerin okuma becerilerini değerlendirmek için bilişsel testler uygulanmaktadır. Testler (kitapçık) edebi metinler ve bilgilendirici metinlerden oluşmaktadır. PIRLS 2021 araştırmasında başarı testi için 18 farklı kitapçık kullanılacaktır. Her bir kitapçıkta iki farklı metin yer almaktadır. Her bir metinle ilgili ortalama 15 madde bulunmaktadır. Maddelerin yarısı çoktan seçmeli, yarısı açık uçlu maddelerden oluşmaktadır. Kitapçıklar arasında ortak metin kullanılmaktadır.

Öğrencilerin okuma becerilerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi için uygulamaya katılan öğrencilerin cevaplandırdığı ayrıca öğrenci anketi uygulanmaktadır. Öğretmen, okul ve aile düzeyinde okuma becerileri ile ilgili veri elde etmek için uygulamaya katılan şubelerin sınıf öğretmenlerinin katıldığı öğretmen anketi, uygulamaya katılan okulların müdürlerinin katıldığı okul anketi ve öğrenci velilerinin cevaplandırdığı veli anketi uygulanmaktadır.

Ülkemizin Katılım Süreci:

PIRLS araştırmasına ülkemiz sadece 2001 yılında katılmıştır. 20 yıl aradan sonra ülkemiz PIRLS 2021 döngüsüne katılacaktır. PIRLS 2021 Uygulaması Mayıs-Haziran 2021 takviminde yapılması planlanmaktadır.

27-04-202127-04-202129-04-202129-04-202129-04-202129-04-202129-04-202129-04-202129-04-202129-04-202129-04-202129-04-2021

 

Devrim Mahallesi Hınıs Caddesi Hükümet Konağı Kat 2 Nusaybin/MARDİN - 0482 415 1006

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.